lördag 8 november 2008

Det var det, det

Idag har jag, med gott sällskap av maken, märkt upp masten och bommen med namn och telefonnummer, tagit bort den sista lilla tampen från Fies plats i hamnen, köpt en hejdundrans spritpenna och märkt upp båtvagnen och alltså också båten med namn och telefonnummer.

Dessutom har jag betalat hyran för att ha masten i segelsällskapets skjul över vintern. Kassören ringde mig en dag och frågade "Tror du att det är gratis att ha masten i skjulet?". Det tror jag ju inte, men det är inte så lätt att veta hur mycket och till vem man förväntas betala... Men det hade ju han svar på såklart. Han sa också att jag måste märka upp masten och bommen med namnlappar så att man vet vems de är. Jag tänkte i mitt stilla sinne att han ju uppenbarligen visste vems de var ändå... Men, men. Nu är det gjort i alla fall.

Och i och med det finns det inte så mycket mer att göra än att vänta på våren. När kommer den, tror ni?

4 kommentarer:

Robert sa...

Vi får hoppas att vintern har gjort sitt nu och vi kan börja vårrusta efter jul

Robert

Anonym sa...

Efter 6e mars, då har vi lämnat snön! Föräldrarna på ön

Anonym sa...

Meddela kassören att han borde sätta upp tydliga anvisningar om hur man går till väga i mastskjulet, så till vida han inte redan gjort det. I så fall var de inte så tydliga.
Kassören, Alingsås Segelssällskap.
;)

Anonym sa...

Våren kommer troligen fortare än du tror. Det är ett ganska vanligt fenomen när något skall vara klart.