tisdag 26 juni 2007

Lillasyster sjösatt

Nu är lillasyster Doris sjösatt! Hon skall heta Lärkan, eftersom hon är byggd i lärk. Fyndigt värre. :-) I strålande solsken, vilket ju var rena rama lyckträffen efter det fullkomligt spöregnade dagen innan, lyfte Kyrkesundsfärjan i henne med sin kran, till allmän beskådan och beundran.

Bilder på hela bygget finns på http://www.haroinfo.se/html/bilder/bilder2007/070211-dories-bygget/visabilder.html - längst ner ser du resultatet och sjösättningen.

Annars är det inte så mycket nytt på min folkbåtsfront... Men idag har jag fått ett mail om en kärra som jag skulle kunna köpa! När Fie skall till Skaraborg i höst måste jag ha en ny kärra att ställa henne på... Vad gjorde vi folkbåtsentusiaster utan folkbåtsbörsen på www.folkbat.se? Där kan man hitta allt man behöver! Och folkbåtsägare är ett skönt släkte, det finns alltid någon som svarar när man har en fråga.

Idag är det sista arbetsdagen innan semestern! Vi ses på havet! Eller ja.... i alla fall efter det att jag har fått upp min nya rigg...

2 kommentarer:

desculpeqqc sa...

Det gillade för att veta för att skriva i ditt språk

Helena T sa...

Välkommen, LFM!

Studerar du svenska? Jag kan inte portugisiska, men spanska.

/Helena