lördag 30 juni 2007

Hur allting började

Allting började med att jag såg en annons i en kvällstidning... det stod "Folkbåt bortskänkes" och jag kunde inte låta bli att ringa. Redan det första samtalet blev flera timmar långt, för jag och den dåvarande ägaren hade så mycket att säga om att gamla träbåtar står och förfaller. Han hade flera andra pågående projekt, och hade i sin tur fått folkbåten gratis. Men nu kände han att han inte hade tid med den och ville ge den vidare. Jag föll för frestelsen, och resten vet ni...

Idag surfade jag runt lite på blocket, för jag behöver ju en ny kärra till Fie inför höstens flytt till vättern. Och där hittade jag den här annonsen....

http://www.blocket.se/vi/12479273.htm?ca=13_s

Någon som känner sig manad att göra en kulturgärning? Jag har redan gjort min...

Inga kommentarer: