torsdag 10 april 2008

På begäran

En liten lägesrapport på begäran...

Jo, visst borde jag börja skrapa, slipa, lacka och måla snart. Och ge mig på riggningsprojektet. Och hämta alla prylarna från Härön till Hjo. Och ta tag i att fixa en båtplats i hamnen i Hjo (Fie står i kön, men hur löser jag det om hon inte får en plats?).

Min plan var att dra igång under påskhelgen. Men...... då låg det 2 dm snö på Fie! Så, icke. Och efter det har jag varit bortrest. Så det är först nu som det börjar bli genomförbart.

Jag har några vänner som säger "det är så roligt att du har din båt här nu, för jag vill verkligen hjälpa till att skrapa och måla och sånt". Så jag är inte speciellt orolig.

Det slog mig förresten häromdagen att jag måste skaffa flytvästar. På kusten har det aldrig varit några problem, för hela huset, sjöbon och grannens hus är fyllda till bredden med just flytvästar. Jag menar, det är väl en sak att jag och maken har varsin - men vi måste nog ha ett par extra ombord till alla vänner som vill segla en sväng.

Jag återkommer när slipandet har dragit igång! :-)

Inga kommentarer: