fredag 2 maj 2008

Min hjälte!

Jag är gift med en hjälte.

Maken, ni vet, körde häromdagen med en tom släpkärra hela vägen till kusten i någon sorts vårstorm. Sedan rotade han och min gamla pappa fram alla Fies saker (minns ni?) ur röran i sjöbon. Sedan lastade han en liten båt två gånger och körde fram och tillbaka över Kyrkesund i samma storm, och flyttade över alla prylarna till släpet. Morgonen därpå körde han den lilla båten över sundet igen och tuffade hemåt med bil och släp. Sedan lastade han ur alla prylarna i vårt garage här i Hjo.

Så, tack vare min hjälte är alla sakerna på plats. Underbart! :-)




PS. Hjälten ser fram emot sin belöning, hälsar han... DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min gamla far??? Vadå??
Killen är jämnårig med mig.
Skärpings!!!!

Helena T sa...

Men Janne.... vågar du inte ange ditt namn när du skall skälla på mig? ;-) Eller är det för att inte förknippas med en så ansenlig ålder...? :-)

Anonym sa...

Sorry, det var inte meningen. Jag klickade nog i fel ruta. Jodå jag vågar stå för mina åsikter. Det heter inte ansenlig, det heter aktningsvärd alternativt, i sina bästa år.
Som sagt. Skärpings