tisdag 1 juni 2010

Long time...

... no vårrustning.

Vilken vinter! Jösses.

Jag kom, som sagt, inte in på uppställningsplatsen under en stor del av vintern. Till slut fick Fie sin sup i alla fall, men den var väldigt försenad.

Sedan kom en utlandsresa och en sjukdomsperiod emellan mig och vårrustningen, så jag har helt enkelt inte ens börjat än. Stackars lilla Fie...

Men! Idag är dagen när jag tar tag i detta... och det är ju inte en enda dag för tidigt! Inte ens när jag hade 25 mil att åka till Fie började jag så här sent, och förra året sjösatte jag innan första maj.

Min tanke nu är att göra det allra nödvändigaste för att kunna få henne i sjön, och sedan ta upp ganska tidigit i höst och lägga lite tid på Fies insida (slipa och lacka sittbrunnen bland annat) innan vintern brakar lös igen.

Så, nu vet ni: Jag är icke död, jag blott vilar mig. Men nu är det slut på vilan - Fie, here I come!

Inga kommentarer: