fredag 4 juni 2010

Lååång sladd

Tror ni att det dök upp någon stressad plastbåtsägare kl halv 7 imorse? Näpp.

Men jag var på plats strax innan 6 och påbörjade projekt Flytta Fie Till Bryggan Mitt Emot Kranen. Överkursen i år var att hon tog in mycket mer vatten än vanligt (pga allt för sen vårrustning) och att jag var osäker på om jag skulle hinna dra henne (det är typ 30 meter eller nåt) över utan att hon skulle hinna sjunka.

Lösningen bestod i en jättelång förlängningskabel, så efter att ha vadat i det svinkalla vättervattnet några steg och klättrat runt lite andra båtar och grejer, så hade jag en sladd från mål-bryggan till Fie och pumpen.

Så under färden över så fortsatten pumpen att göra sitt jobb. Finfint! :-)

Under dagen har Fie gått från att sjunka fortare än pumpen lyckades få ur vattnet, till att ligga med vattenlinjen ett par cm över vattenytan. Nu går pumpen 10 minuter, tar paus 5, går 10, paus 5...

Det finns hopp, även i år, mina vänner!

Bildbevis? Finns såklart på hela äventyret och kommer att dyka upp här inom kort...

Inga kommentarer: