tisdag 24 maj 2011

Flyttad till bryggan mitt emot

Mitt på dagen idag åkte jag ner till hamnen för att titta till Fie, och för att kolla så att aktersnurran faktiskt fungerade.

Fie hängde fortfarande lika lugnt och stilla i kranens remmar - frid och fröjd.

När jag klev ombord med bensindunken i handen för att testa snurran, så öppnade sig plötsligt himmelen och jag fick värsta ösregnet över mig. Så jag satt på akterdäck, rykte i snöret och runt mig simmade gräsänder och skrattade åt mig. Tror ni att jag kände mig som han i Sällskapsresan/SOS? :-)


Hur som helst så startade snurran duktigt, och efter en stund insåg jag att den dränkbara pumpen faktiskt klarade att hålla undan vattnet i kölsvinet. Så, jag bestämde mig för att flytta över Fie till bryggan mitt emot kranen, där hon inte är lika mycket i vägen. Och det gick finfint!

Så, nu flyter hon av egen kraft - om än med hjälp av pumpen. Förra året krävdes hamnkontorets monsterpump som förstärkning...


Inga kommentarer: