söndag 15 januari 2012

Fie har fått en ny ägare

Nu är det dags... Fie har hittat sin nya ägare. Hon flyttar till Stockholm inom ett par veckor, till en ung kille som kommer att lägga tid på henne och se till att hon kommer i ordning igen. Han har helt rätt inställning till det hela, och jag är övertygad om att han är rätt person.

Jag skrev just under överlåtelsepappren, och transporten blir under denna eller nästa vecka.

Jaha, och hur känns det då? Jättesorgligt. Men samtidigt väldigt skönt. Jag bestämde mig ju i somras för att försöka hitta en ny ägare till henne, och det var ett jättejobbigt beslut. Men nu när beslutet ändå är taget så är det skönt att det blir av. Jag hade inte stått ut med att se henne förfalla framför ögonen på mig för att jag inte hade tid eller kraft att ta hand om henne.

Nu får hon en ärlig chans att leva vidare. Jag och maken såg till att hålla liv i henne mellan 1998 och 2011, nu får någon annan ta över.

Hon byggdes för en Stockholmshamn från början (fast byggdes i Göteborg) så på sätt och vis kommer hon ju hem igen.

Jag kommer låta bloggen finnas kvar, för här finns trots allt en del matnyttigt för folkbåtsentusiaster att läsa... om inte annat kanske Fies nya ägare kan ha nytta av att läsa här om hur vi har gjort med vissa saker innan.

Däremot kommer jag antagligen inte att skriva här i så stor utsträckning - åtminstone inte efter det att transporten har gått och så. Men men.

Jag har ju såklart väldigt svårt att tänka mig ett liv utan segling. Så, i höstas köpte jag och maken en ny segelbåt, som kommer att kräva betydligt mindre omsorg av oss. Det är en h-båt och om ni vill läsa mer om den så har maken startat en blogg här: http://hswe220.wordpress.com

Inga kommentarer: