onsdag 7 november 2007

En hög för mamma.... en hög för Fie...

Idag har jag haft stora röjarprojektet bland prylarna som hör ihop med Fie. Alltihop var liksom omslutet av mina föräldrars sjöbod, om den är inte direkt tom i övrigt heller... så jag har flyttat på saker. Väldigt många saker. Och många gånger. Men, nu så! Nu är det hela uppdelat i tre högar, kan man säga - en sånt-som-skall-med-båten-när-vi-flyttar-henne-på-fredag-hög, en sånt-som-skall-med-men-som-vi-tar-senare-hög, och en sånt-som-mina-föräldrar-kan-slänga-om-de-inte-vill-ha-något-av-det-själva-hög.



Nu återstår bara ett par frågetecken....

Var är draggen? Jag hittade linan, men inte själva draggen.... Hm...

Ligger rorkulten i båten? Har den i så fall en bult i, så att den stannar i rodret när man har satt dit den? Ikväll skall vi bogsera båten en liten bit, och då är det ju högst väsentligt att den går att styra...

Blir det verkligen snöstorm på fredag??? Oh, shit. Jaja, Fie fyller ju 60 till sommaren, så hon har nog sett det mesta..... Och vad är väl en lastbilstur i snöstorm.... eller?

Inga kommentarer: