måndag 21 juli 2008

Fyra

Precis ilandkommen efter årets finaste segeltur! Jag och kompisen Marie (ja, samma Marie som ni såg i arbetsoverall målandes bottenfärg i våras) har haft en kanonfin tur.

Vi var nog ute i tre timmar ungefär, och jag njöt i fulla drag av varenda minut. Det är ju lite trist att det så att säga inte finns någonting att runda eller så, men jag får väl helt enkelt vänja mig vid att kajka fram och tillbaka utanför Hjo hamn. Det gör mig i och för sig ingenting - jag har aldrig förstått vad folk har menat när de har frågat "Jaha, vart skall du segla då?". För mig har alltid seglandet som sådant varit poängen, och inte var man hamnar... dessutom är väl målet alltid att komma till hemmahamnen igen... Men, men.

Marie är ingen van seglare, så det har varit lite seglarskola över det hela. Men jag är övertygad om att hon kommer att bli en kalasbra gast! Hon ser hur det hela hänger ihop, liksom.

Dessutom tog hon lite bilder, så med lite tur så dyker ett par av dem upp här så småningom...

Inga kommentarer: