söndag 27 juli 2008

Present

Idag har jag fått en present av min svärfar. Det är två krokar med starka magneter i ena änden, som man skall fästa på y-bommarna och sedan hänga upp förtöjningstamparna på. Så slipper de bli blöta och kladdiga och äckliga. (Jo, jag vet att det inte är ett problem med bevuxna tampar just i Vättern, men det finns Hjo-bor som med säkerhet påstår att tamparna blir rätt sunkiga även här om de får hänga i vattnet.)

Jag kan inte påstå att jag har blivit klok på hur de fungerar, men jag skall prova dem och så återkommer jag med rapport...

Förresten, imorgon kommer det 80 extra segelbåtar till Hjo hamn för att delta i en regatta. Jag undrar just var de har tänkt klämma in dem... Det är nog en bra idé att inte lämna platsen i morgon eftermiddag - för då är den nog upptagen när vi kommer tillbaka!

Inga kommentarer: