måndag 2 juni 2008

Lägesrapport

Imorse ringde min mobiltelefon vid kvart i åtta. Jag hade gått upp ur sängen alldeles innan, men var ju inte direkt pigg. En snubbe sa "Du har ju din båt i kranen här nere, och nu behöver vi den för att sjösätta en annan...". Hopp upp på cykeln!

När jag kom dit var det tre gubbar på plats och en sjösättningssugen Vega. Jag fick gubbarna att hjälpa mig att lyfta iland masten och sedan drog vi över Fie till HSS's lilla brygga mitt emot kranen. Det som inte går att lösa med tampar går inte att lösa!

Vilken underhållning det var att titta på när gubbarna skulle rigga Vegan sedan. Jösses. Visst händer det att något av våra stag är snott runt något annat, men... inte varenda ett! Och om jag glömde att sätta på Windexen i toppen skulle jag inte göra mig besväret att hissa upp en kompis i toppen för att skruva fast den.

Men, men. Till slut hjälpte de mig att få in masten i HSS's klubbskjul också, så nu är allt iordning.

Jag var nere alldeles nyss och tittade till henne, och allt ser bra ut. Pumpen startar med fem-minuters-intervall, vilket ju inte är så imponerande - men det är bättre än i morse!

Inga kommentarer: