onsdag 25 juni 2008

Tejp som tejp?

Häromdagen när jag gick över mina segel, så insåg jag att jag måste sätta ett par lappar på ett par ställen. Det finns ett litet hål mitt på storen, och fallhornet på densamma behöver förstärkas lite. Det märks ju som sagt på seglen att de har lite posttraumatisk stress att hantera...

För ett tag sedan öppnade Biltema i Skövde. Den stora fördelen med det för mig är att de har lite båtprylar, trots namnet. Så, vi åkte dit för att skaffa segeltejp. Vi hittade ingen, så vi frågade en snubbe. Han sökte i sin dator och svarade: "Nä, det verkar vi inte ha. Vi har nog mest saker till motorbåtar. Men vi har silvertejp! Funkar det?".

Nä, det gör det inte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håll dig för bövelen långt från Biltema när det gäller båtar. Deras marina produkter skall inte ens komma i närheten av en kajkant. Jag har prövat deras prylar och inget har hållt måttet. Numer kastar jag med automatik allt som kommer ombord som är märkt Biltema samt meddelar rederiet att nya grejor behövs.

Helena T sa...

Hehe, ja. Det svåra är att det inte finns någon annan affär i närheten.... Men, du har så rätt så rätt. ;-)

Anonym sa...

Har du hört talas om ett fenomen som kallas näthandel. Ganska effektivt. Man får prylarna på några dagar om man handlar på rätt ställe.

Helena T sa...

Ja, jo.... det var så det började. Vi beställde på nätet. Men, se, då ringde det upp en snubbe och sa att tejpen var slut. Därav utfärden till Biltema i Skövde. Men, men. Nu är problemet ur världen i alla fall, för min gamle far hade en bit kvar som jag fick av honom i helgen. Bra far.