söndag 22 juni 2008

Luckan, the end.

Ruffluckan var i ett bedrövligt skick. Den var inte speciellt bra ens för tio år sedan, när vi fick Fie. Och inte har den fått så mycket kärlek sedan dess heller...

Ni vet redan att jag har klätt in den med epoxy, och att den stod i garaget och torkade för sista gången under natten till igår. När jag kom ut på morgonen för att hämta den och köra ner den till båten, så.... hade lacken bubblat sig! Åh, vilka fula ord jag tänkte!

Jag hade varken någon ytlack eller någon epoxy kvar att lägga på, så jag fick helt enkelt nöja mig med bubblorna. Det blev lite bättre när jag insåg att jag kunde punktera dem och trycka ut luften ur dem - då syns de åtminstone inte så mycket längre...

Jag monterade luckan, och satte dit dörrarna. Och det blev inte så illa, faktiskt.


Inga kommentarer: